WUZ-FORUM

https://wuz.nl
Nieuwe WUZ-website Doolhof
Gepost door : Wat U Wist
Op: 06/05/2011 19:21
Per 5 mei 2011 is de website van WUZ helemaal vernieuwd. Wat vinden jullie ervan? Het is een siamese tweeling geworden met de Telegraaf. Je ziet niet meer goed wat WUZ-artikelen zijn. Alle oude artikelen staan er wel op, maar de lay-out daarvan is weg. Alle zinnen staan zonder spatie aan elkaar. Het is ook een schone lei met de verbanningen op IP-nummers, want die zijn weer vrij. Een rare rubriek als "topwuzzers" is verdwenen (ging over kwantiteit). Mar het scherm staat stampvol andere dingen, op een kleinere monitor moet je steeds vergroten en verkleinen. De aantrekkelijkheid is er af wat mij betreft.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: goodbye
Op: 09/05/2011 07:35
Ik hou het helemaal voor gezien bij wuz, vind er geen fuck meer aan. Te langzaam, te onoverzichtelijk, bah> Ik vertrek daar en kom niet meer terug.

Gepost door: Berenklauw
Op: 10/05/2011 16:59
Je kan je commentaar niet meer zien verschijnen. "Dank voor je reactie. Een redacteur zal deze na goedkeuring publiceren." En daar valt vervolgens niet op te wachten. Je moet ook naar "Mijn Wuz" om uit te loggen. Het scherm is vergroot en je moet heen en weer scrollen vooral als je de letters wat groter maakt om je ogen niet te bederven. Inderdaad, niks meer aan.

Gepost door: Jasterke
Op: 13/05/2011 14:47
Telegraaf en het wonder.....

Nu is er toch een wondertje gebeurd
dat u en mij behoorlijk zal verheugen
De Telegraaf is op haar schreden teruggekeerd

en geeft geen voorrang meer aan onfatsoen en leugen
zij heeft begrepen en haar les geleerd
dat ieder wat hij vindt moet kunnen zeggen

zich vanaf heden min-of-meer getransformeerd
en gestopt haar vinger op uw mond te leggen
waarom zó vaak al door zóvelen is getreurd !

en voor de rede weer de loper uitgelegd
dus bij WUZ kan men weer lezen wat je zegt
en zélfs gemodereerd...dus snapt een kind:
je kunt er dus weer zeggen wat je vind...

Jasterke

p.s. by the way...reacties staan er momenteel binnen \\\'n paar tellen op....laten we de mensen daar wél een reële kans geven...toch ?

.

Gepost door: PeterLang26
Op: 14/05/2011 08:45
Het nieuwe WUZ is een schrijnend voorbeeld dat een verandering niet altijd een verbetering is. Ik snap werkelijk niet wat de beweegredenen zijn geweest om van een perfecte lay-out een zoekplaatje te maken. De kracht van de oude lay-out was dat het helder en overzichtelijk was en dat je een echte discussie kon houden (al deed niet iedereen dat dan, maar dat terzijde). Nu staan allerlei soorten artikelen door elkaar, zowel die van de krant zelf als de inzendingen van forumleden. Hoogst irritant is ook dat een inzending nu ineens een "Blog" heet met dat soort hype zaken als "volgers". Daar zit ik echt niet op te wachten. Kortom, er is zo veel mis met deze nieuwe WUZ en zo irritant dat ik voorlopig maar afzie van deelname eraan in de hoop dat velen dat doen en de Telegraaf zich gedwongen ziet terug te gaan naar de oude formule/lay-out. Tot die tijd ga ik op zoek naar een goed alternatief.

Op: 15/05/2011 08:29
Ik denk dat mijn verwachting aan het uitkomen is, namelijk dat er steeds minder mensen deelnemen aan WUZ-nieuwe-stijl omdat ze de nieuwe werkwijze (pas publicatie van reacties na beoordeling van de redactie) en de nieuwe lay-out (zoekplaatje) niet zien zitten. Kijk maar eens hoe weinig nieuwe berichten er nog bijkomen de laatste dagen: kan je op de vingers van 1 hand tellen. Ik vraag me af hoe lang de Telegraaf dit vol gaat houden. Vroeg of laat moet er toch iemand wakker worden daar en tot de conclusie komen dat de oude WUZ-stijl nog zo gek niet was.

Op: 16/05/2011 23:42
niet mee eens PeterLang....ik zie dit wel degelijk groeien na de noodzakelijke gewenningsperiode en, natuurlijk vallen er (zoals altijd bij veranderingen) 'n aantal mensen af.....ik zet in op : groei, zo lang ze dat "niet gummen" volhouden :-)

Op: 17/05/2011 08:45
"niet gummen"? Hoe zo "niet gummen"? Elke reactie wordt eerst beoordeeld door de gum-commissie en pas geplaatst na goedkeuring. probeer het maar eens uit. lever maar eens kritiek op WUZ in een reactie, dan zal je zien dat ie niet geplaatst wordt. Het na publicatie gummen is nu censuur vooraf geworden. lekkere vooruitgang hoor :-)

Op: 18/05/2011 11:42
beste PeterLang26....het wordt momenteel elke dag bewezen...ik heb al critsche rijmen geplaatst dier voorheen direct werden geband....evenals heel critische
( maar wel serieuze natuurlijk !!!) reacties....onzin-reacties en onnodig gescheld wordt geband, nou daar kunnen we alleen maar blij mee zijn...WUZ ligt gewoon eindelijk op koers :-)

Op: 19/05/2011 19:33
@Jasterke, vandaag heb ik het weer eens geprobeerd met de WUZ-nieuwe stijl. Om 17.00 uur een reactie gestuurd op een artikel en het is nu 19.30 en nog steeds niet geplaatst. Zo kan je toch geen discussie voeren. Wellicht dat de inhoud de gummers niet beviel, maar laten ze dan op zijn minst even een mailtje sturen met de mededeling dat de reactiue niet door de beugel kon, of zo iets. Nu moet je maar gaan zitten wachten of je reactie ooit nog verschijnt.

Op: 19/05/2011 20:59
eerlijkheidshalve heb ik vandaag ( voor mij voor het eerst...) óók dergelijke ervaringen opgedaan beste....ik probeer enthousiast te blijven, maar er wordt momenteel aan geknabbeld :-) het "Sterfhuis-constructieverhaal" van Generaal P.Pardon elders op deze site...klinkt ook heel overtuigend moet ik zeggen :-)

Op: 19/05/2011 23:06
eerlijkheidshalve heb ik vandaag ( voor mij voor het eerst...) óók dergelijke ervaringen opgedaan beste....ik probeer enthousiast te blijven, maar er wordt momenteel aan geknabbeld :-) het "Sterfhuis-constructieverhaal" van Generaal P.Pardon elders op deze site...klinkt ook heel overtuigend moet ik zeggen :-)

Op: 20/05/2011 16:20
Update op mijn laatste bericht van 19/05/2011 19:33 Na 24 uur beoordeling door de gummers is mijn bijdrage nu eindelijk gepubliceerd. De vraag nu is waarom ze daar zo veel tijd voor nodig hadden. werk het nieuwe systeem niet goed (het is tenslotte een beta-versie), of waren de gummers in staking (meer loon?), of was de inhoud zo controversieel dat er eerst drie hogere commissies zich over moesten uitspreken:-)
Maar hoe dan ook, zo'n 16 uur vertraging voordat je reactie geplaatst wordt kan ik met de beste wil van de wereld niet als een flitsend forum met snelle interactie zien. Het is meer iets voor bejaarden (sorry voor de bejaarden:-) waar alles wat langzamer gaat.

Op: 20/05/2011 18:27
heel lastig @PeterLang26...het laatste wat deze energieke bejaarde wil doen is de ogen sluiten voor de werkelijkheid...maar voor aanloopproblemen mag toch altijd wel ruimte gezocht worden vind ik. Oók hier zal de tijd ons weer wijzer moeten maken. Ik word eigenlijk heel netjes behandeld, maar daar kan natuurlijk \'n zakelijke afweging aan ten grondslag liggen :-) we zien wel, waar het schip strandt :-)

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |